Tuesday, January 6, 2009

Assalamulaikum dan Selamat Datang

Selamat Datang ke laman blog ini kepada para sahabat seperjuangan yang bercita-cita untuk melihat Malaysia sebagai sebuah negara Islam sebagaimana yang diperjuangkan oleh parti kita, PAS.

Sesungguhnya perjuangan kita semua untuk melihat tertegaknya sebuah Negara Islam yang moden, komprehensif dan dihormati di seluruh dunia bukanlah satu perkara mudah. PAS perlu menjadi parti dominan dalam Pakatan Rakyat (PR) atau seelok-eloknya berdiri sebagai sebuah satu parti tanpa dokongan mana-mana parti lain. Impian ini nampak musthil tetapi dengan semangat dan pertolongan Allah, semuanya akan menjadi kenyataan satu hari nanti. InsyaAllah.

PAS juga sudah sampai ke satu peringkat untuk melaksanakan reformasi dalaman dengan memberi peluang kepada generasi muda yang lebih professional menerajui parti atau sekurang-kurangnya mewakili parti di peringkat Parlimen atau dewan Undangan Negeri (DUN). Suara dan sensitiviti mereka tentunya lebih sinonim dengan masyarakat kontemporari. Generasi lama dalam parti seharusnya memahami juga signal yang telah ditunjukkan oleh rakyat bahawa perubahan politik sedang berlaku dalam negara. Mereka masih diperlukan sebagai mentor dan tukang rujuk dalam isu-isu agama tetapi dari segi pendekatan dan strategi, golongan muda adalah lebih relevan sesuai dengan perubahan semasa.

Kita mengharapkan bahawa blog ini akan dapat menjadi medan bagi kita berbincang secara terbuka tentang apa-apa perubahan dalaman parti yang mungkin boleh memanafaatkan parti kita untuk agama yang tercinta. Allahhuakbar..

No comments:

Post a Comment